Про мене

Моє фото
Івано-Франківськ, Івано-Франківська, Ukraine
БОЙЧУК Мирослав Петрович - український режисер, документаліст, поет-пісняр, фотохудожник, тележурналіст, організатор шоу, ді-джей, колекціонер, блогер, засновник власної Студії Документального Кіно, Громадського Інтернетбачення Прикарпаття "ФранківськТБ", Студії дитячо-юнацького кіно "Студик ІФ". Мирослав спеціаліст по оцифруванню старих відео, аудіо, фото, кіноплівок та слайдів. Контактний телефон: 0509091572

середу, 6 травня 2020 р.

Мирослав Бойчук: Особливості роботи української дискотеки часів СРСР

   
Наглядним прикладом особливостей роботи ді-джеїв Радянської України є керівник дискотеки «Погляд»  Бойчук Мирослав Петрович. Свою діяльність він розпочав у 1980 році, навчаючись у Львівському Державному Університеті ім. Івана Франка на факультеті журналістики.


    В ті часи спеціальної ді-джеєвської апаратури в СРСР не було. Тож доводилось прилаштовуватись. Мирослав зробив це своєрідним способом: своїми руками спаяв та змонтував світловий пульт, куди звів управління світломузикою, біжучими вогнями, наповнюючими прожекторами, стробоскопом, кінопроектором, слайдпроектором, диммашиною. Закупив магнітофони, програвачі, звукопідсилювальну апаратуру, звукові колонки, мікрофон і навчився управляти цим всім в одній особі.
    До кожної дискотеки, в залежності від того де і для кого вона проводилась, складалася спеціальна програма. Адже дискотеки с селах, значно відрізнялись від дискотек в містах. За тодішніми законами дискотек (а частіше їх називали вечорами відпочинку, бо тільки вони не обкладались податком) дозволялось включати 25% пісень з країн соціалістичної співдружності, 25% - з капіталістичних країн і 50% - представників радянської естради. Але на практиці це співвідношення було зовсім інакшим: відповідно приблизно 5%, 80% і 15%. І, якщо чесно,- на це "порушення" чиновники не дуже звертали увагу. Хіба що на офіційних заходах чи оглядах-конкурсах. Що ж стосується
української естради, то вона складала приблизно від 1 до 3% від загальної кількості пісень прокручених на вечорі. В селах, до вищеназваного процентажу, додавалось ще кілька українських весільних пісень, які приходили в Україну нелегальним шляхом,- в основному з Канади.
    Підготовку до кожної дискотеки Мирослав проводив заздалегідь. В переобладнаний дипломат, касети складались у відповідному до програми порядку, з відмотаними на початки пісенями. Для написання програми він використовував звичайний учнівський щоденник. Коштував він не дорого, але був

дуже зручно поділений на розділи, де вписувалася вся основна інформація для ведення дискотек: рік виходу пісні, ім'я виконавця, назва твору. Навпроти кожної пісні Мирослав придумав символіку позначок-підказок: ставився бал від 7 до 10, в залежності від суперовості пісні, та позначки "П" - повільна, "Ш" - швидка, "Н" - нормального темпу, "РНР" - рок-н-рол, "В" - вальс, "УНП" - українська народна пісня, "Р" - рок, "І" - інсрументалка. Згодом Мирослав ввів за правило включати пісні на
замовлення. Таке стало можливим, коли досконало були цілісне освоєння управлінням дискотечною апаратурою, знання та наявність основної частини хітів того часу та додаткові магнітофони. Проміжок між перемиканням касет заповнювався розповіддю ді-джея. А ще на дискотеках Мирослава обов'язково проводилось 2-3 конкурси, найпопулярнішим з яких був під назвою "Що б це мало означати?". На екрані виставлявся якийсь прикольний слайд, до якого треба було зробити оригінальний підпис. Переможець, якому згодом вручалось безкоштовне запрошення на дві персони на наступні
вечори, визначався силою оплесків присутніх. Ще одною особливістю дискотек Мирослава Бойчука була зйомка кінострічки про той, чи інший населений пункт, де вони проводились. Їх показ на вечорах відпочинку був особливо захоплюючим.

    Зазвичай, виїздні дискотеки проводились 3 дні - п'ятницю, суботу, неділю. Першого дня вхід був завжди безкоштовним, що давало можливість організувати своєрідний промовшин вечорів на наступні вихідні. Людей в той день приходило не багато, бо він був робочим. Але та, порівняно невелика кількість відвідувачів, слугували своєрідним "сарафанним радіо", яке розповсюджувало звістку про крутелезну дискотеку і на довколишні села. Таким чином наступні два дні сторицею окуповували "Круїз" Сергій Єфимов. Також на деяких із них проводилась відеозйомка, яка згодом слугувала основою для виготовлення телевізійних авторських передач Мирослава Бойчука.
такзвану "халявну п'ятницю". Згодом, будучи вже досвідченим ді-джеєм та прцюючи на телебаченні, Мирослав почав запрошувати на свої дискотеки популярних на той час виконавців. Одним із них був барабанщик рок-групи.

Джерело:
https://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%94%D1%96-%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%B9&stable=0&fbclid=IwAR0HyzEgDBDHr8BSVXry_GtpRtKmxkJJPwGOB7ipoR-p9ryh3F8AsLLMc0k 

Немає коментарів:

Дописати коментар